Greenyard – “for a healthier future”

Sint-Katelijne-Waver, België, 12 januari 2017 Van 8 tot en met 10 februari 2017 licht wereldspeler Greenyard haar thema ‘for a healthier future’ toe op haar stand op Fruit Logistica.
De grootste uitdaging die de AGF-branche heeft, is de consumptie van fruit en groenten te verhogen. Europese consumenten eten slechts 250 gram groenten en fruit per dag en dit is ver onder de aanbevolen 550 gram in een evenwichtig en gebalanceerd voedingspatroon. Als een wereldwijde  toonaangevende leverancier van groenten en fruit, is Greenyard’s visie om dit consumptieniveau te verhogen. Greenyard maakt gebruik van haar multi-categorie expertise om klanten te helpen waarde toe te voegen aan hun gamma. De Fresh divisie van Greenyard levert per jaar twee miljoen ton verse groenten en fruit en doet dit gans het jaar rond. Ze heeft een nauwe band met de telers wat de klanten ten goede komt. De Fresh divisie verzorgt bovendien de volledige vers logistieke keten en al haar diensten en activiteiten zijn gebaseerd op een lange-termijn-consument gerichte visie.
Op Fruit Logistica, tonen de Fresh en Horticulture divisies van Greenyard (voorheen bekend als UNIVEG en Peltracom) hoe zij nauw samen werken met hun klanten om zo in te spelen op de behoeften van de consument. Door het ontwikkelen van innovatieve oplossingen, is Greenyard een voortrekker in haar sector en helpt zij consumenten om gezonde keuzes te maken.
Eén van die innovaties, die het gevolg was van de directe samenwerking tussen de Fresh en Horticulture divisies, is genomineerd voor de Innovation Award van Fruit Logistica: een duurzame Grow Bag voor smaakvolle tomaten. “We zijn verheugd met deze nominatie voor de Fruit Logistica Innovation Award en kijken ernaar uit u te ontmoeten in Berlijn om te bespreken hoe we samen kunnen werken aan een gezondere toekomst voor alle partijen in de keten”, zegt Marleen Vaesen, CEO Greenyard.
Greenyard’s Fresh divisie is een wereldwijde marktleider in verse groenten & fruit, bloemen & planten en de logistiek van verse producten. Dankzij partnerships met telers over de hele wereld bieden we onze klanten – waaronder het merendeel van de retailers in Europa – een uitzonderlijk gevarieerd aanbod aan verse groenten & fruit. Onze knowhow geeft hen een directe link met de telers. We werken ook nauw samen met onze klanten om verpakking, promotie en productinnovatie optimaal af te stemmen op hun behoeften en die van de eindconsumenten, zodat we samen op een duurzame manier kunnen groeien. www.greenyard.group