De pollepel als symbool, houvast en uitdaging voor Foodfirst Network. En vooral de pollepel als alternatief voor een schaar. Echt koken met echte producten i.p.v. zakjes met zout poeder. Jan Dekker is een routinier in de mediawereld en is initiator en oprichter van Foodfirst Network. Foodfirst Network is de gecombineerde media aanpak voor een gezonde levensstijl. Door de verbintenis met experts op gebeid van gezondheid, lifestyle en voeding krijgen abonnees van Foodfirst Network een gepersonificeerd advies over beweging en voeding. En, zoals de naam al zegt, het begint bij voeding. Dekker is ten volle overtuigd dat goed voedsel de basis is voor een gezond leven. En daar horen groente en fruit bij. En Foodfirst Network heeft de experts aan zich verbonden. Voor het voedingsstuk is mediakok Rudolph van Veen de het boegbeeld.
Abonnement
Foodfirst Network heeft goed gekeken naar Spotify en Netflix en werkt met een vergelijkbaar abonnementenmodel. Abonnees vullen hun profiel in op de website. Vervolgens krijgen de abonnees een persoonlijk advies en toegang tot gerechten, beweegtips, kookworkshops en tips van experts. Foodfirst Network werkt met een eigen internetkanaal voor de kooksessies. Daarbij worden kooksessies realtime opgenomen zodat consumenten kunnen kijken en tegelijkertijd koken. Geen samenvattingen maar echte informatie. De recepten bestaan altijd voor 50% uit groente.
Bedrijven en organisaties
Foodfirst Network richt zich niet alleen op consumenten maar zeker ook op bedrijven en organisaties. Werkgevers die gezondheid van medewerkers hoog in het vaandel hebben kunnen een abonnement voor de medewerkers afsluiten. Hiervoor krijgen individuele medewerkers het pakket voor consumenten en een uitgebreide set aan kooklessen. Voor deelnemende bedrijven krijgen de uitdaging om een pollepel award te laten rouleren. De pollepel is voor de medewerker met het meest inspirerende gerecht van de maand.
Foodfirst Network steekt niet alleen in op gezond maar vooral op gezond genieten. En dat betekent niet alleen maar verantwoord eten.: “er is niets mis met 80% bewust gezond en 20% bewust ongezond”. Gezondheid en genieten gaan gelijk op bij Foodfirst Network.
Een uitgebreid artikel in CHAIN Magazine van juli.