VEG. zet product centraal

Door Ulko Stoll / 27 maart 2018

VEG. is hèt event waarin de AGF producten centraal staan. VEG. staat voor Vak Event Groente & Fruit helden. En de helden zijn de producten zelf. De organisatie stelt productleadership als basis voor de activiteiten op het evenement. Het tweedaagse evenement bestaat uit een beurs gekoppeld aan workshops, seminars en netwerkbijeenkomsten.

Op de beursvloer zal live gekookt worden ook om het gebruik en de bereiding van de producten de juiste aandacht te geven. VEG. staat voor de kernwaarden: vers, trots, smaak, gezond, verhaal en lef. Juist deze kernwaarden zijn de basis voor de mooie verhalen over groente en fruit. En deze mooie verhalen worden verteld op VEG. Met deze insteek kiest VEG. voor invulling die leunt op creativeit en lef. De verbondenheid van de founding partners onderstreept zowel lef als productleadership. Iedere productgroep is vertegenwoordigd door een founding partner.  

Workshops

Het workshopprogramma haakt in op de producten als helden en bestrijkt een breed scala aan onderwerpen zoals workshops van telers. De laten zien welke energie en enthousiasme ze stoppen in de productie van groente en fruit? Ook worden in de workshops de mogelijkheden getoond van op het oog eenvoudige producten in combinatie met nieuwe producten. Een echte aandachttrekker is de relatie tussen gezondheid & voeding èn de rol van groente & fruit op een (gezond) leven. De inzet van social media is niet meer weg te denken. Maar hoe kan dit worden ingezet om meer klanten aan te trekken? En op welke voor manier wordt respons gemeten. Het thema smaak komt in de interactieve sessies uitgebreid aan bod. Verrassend en inspirerend!. De workshopsessies zijn als gezegd interactief en worden geleid door mensen die dagelijks met aardappelen, groente en fruit werken. Dat is een garantie voor betrokken een leerzame inbreng en dat levert bezoekers niet alleen informatie op maar ook energie om met de eigen creativiteit in te zetten om de producten op een vernieuwende manier onder de aandacht te brengen.  

AGF Professionals

De doelgroep van VEG. zijn professionals in AGF. Daarbij heeft VEG. een focus op het gespecialiseerde kanaal. Dat zijn zowel de groentespecialist, lokale retailer als de foodservicebedrijven. En er is een belangrijke rol weggelegd voor influencers: vloggers, bloggers, koks, voedingsdeskundigen, columnisten enz. Zij zullen de wereld van AGF op een andere manier een waardevolle positie geven!  

Founding Partners Peka Nature’s Pride Looye Koppert Cress Koppejan Noten Groenten Fruithuis Beekers Berries Coöperatie Door ADN Rotterdam Food Cluster        

Locatie VEG. VakEvent Groente & Fruit helden 20 en 21 juni 2018 Onderzeebootloods in Rotterdam    

  • check
    List Element
  • check
    List Element
  • check
    List Element