Leuke gesprekken afgelopen week op de VEG. Vakbeurs. Het verdiend altijd respect voor een beursorganisatie om een nieuw evenement op te zetten. En dat is geslaagd. Dat heeft met meer aspecten te maken dan alleen het organiseren van een beurs. Daarvoor zijn de producten centraal gezet, waarmee alle ruimte is gegeven om nieuwe en interessante producten hun plaats te geven. De producten als helden. Meest opvallend aan de beurs was de diversiteit van de bezoekers. Uiteraard was er ruime vertegenwoordiging van de primaire doelgroep: de AGF detaillist. Maar opvallend was het grote aantal betrokkenen bij de sector. Bezoekers die vooral opvielen door de kennis over de producten maar ook door de nieuwsgierigheid naar nieuwe producten en nieuwe mogelijkheden.
De opzet om op de beursvloer workshops te houden, blijft een zoektocht naar inhoud en de mogelijkheid om aandacht vast te houden. De sprekers waren daarvoor interessant genoeg en de sprekers hebben de mogelijkheid gepakt om de workshops interactief te maken door producten te proeven en daarop te reageren.
Een hele mooi constatering is dat scholen de weg naar de VEG. beurs hebben gevonden. Niet alleen door het invullen van een workshop over social media maar ook als bezoeker om de bedrijven in de AGF sector te leren kennen.
De beursorganisatie verdient een schouderklop voor het lef om de VEG. Beurs neer te zetten. Een mooie basis voor vervolg.