Meest opvallende introductie

Voor de ingewijden in de sector valt het misschien niet zo op maar de AGF sector veranderd continu. Nieuwe producten, nieuwe ketens en nieuwe verkoopstructuren, allemaal zaken die met grote regelmaat zorgen voor noviteiten in de AGF. En dat laat CHAIN Magazine natuurlijk graag zien. Verhalen van bedrijven en mensen die met nieuwe dingen bezig zijn, zijn altijd inspirerend. Hieronder een aantal introducties die de afgelopen maanden zijn opgevallen. Zijn er andere introducties of zijn er introducties in de planning geef het maar aan op het mailadres van de redactie.
 
12e saladebar SLA geopend
SLA is opgezet vanuit een persoonlijke motivatie in de zoektocht naar een gezond leven gekoppeld aan een drukbezet stadsleven. In de saladebar van SLA worden dagverse producten geserveerd zonder toevoegingen. De gerechten passen in een gezond levenspatroon. En de locaties worden ingericht op basis van dezelfde gedachtegang. Gezonde voeding in een gezonde omgeving.
 
Nevel voor nog versere groente
Een Maastrichtse supermarkt van Albert Heijn test als eerste AH supermarkt het vernevelen van groente en kruiden. Door deze ‘dry misting’ blijven de etenswaren langer vers en knapperig.
 
Ballen en burgers
Boon introduceert Ballen & Burgers bij Jumbo in het vegaschap. De Boon Falafel Burgers en Boon Chili Ballen zijn 100% plantaardig, sojavrij, eiwitrijk, en natuurlijk lekker vegan! Boon biedt hiermee een volwaardige én smakelijke vleesvervanger voor iedereen die (een dagje) geen vlees wil eten. Vanaf vandaag liggen de Ballen & Burgers lekker koel te wezen in het vegaschap van alle Jumbo- winkels.
 
&Samhoud introduceert ijs van groente
&Samhoud Food komt met 100% natuurlijk ijs van groente en fruit. De biologische ijsjes zijn ontwikkeld door sterrenchef Moshik Roth van het gelijknamige Amsterdamse restaurant.
 
Honingtomaten ketchup
Looye Kwekers gaat verder met de Honingtomaten ketchup. Na het succes van de limited edition is besloten om de Honingtomaten ketchup vast in het assortiment op te nemen. De Honingtomaten Ketchup is een unieke aanvulling op het Looye Kwekers assortiment.
 
 
AGF Direct introduceert Growers Glory
Growers Glory wordt in de markt gezet als merk van het productenpakket van AGF Direct. Met Growers Glory kiest AGF Direct voor herkenbaarheid waarbij de kwaliteit van de producten in combinatie met Growers Glory doos moet leiden tot herhalingsaankopen.
 
Weed Bites
Weed Bites zijn gefrituurde, knapperige goud-groene bites met een zoutige zeesmaak. Ze zijn gemaakt op basis van bonen en micro-algen. Waar het naar smaakt? Veel mensen denken meteen aan kibbeling, maar dan plantaardig. Ze passen perfect op een borrelkaart, en ze gaan erg goed samen met een koud biertje!
 
Beeter is vleesalternatief van groente
Beeter wordt vermarkt als ingrediënt. Afnemers krijgen de vrijheid er zelf de lekkerste en meest verrassende producten van te maken die aansluiten bij hun eigen positionering en doelgroepen. Kunnen of willen ze dat niet zelf, dan schakelen we dienstverleners in die allerhande eindproducten kunnen leveren in bulk- en consumentenverpakking. Van spies tot kroket, van wokstukje, reepje en spekje tot schnitzel, van vleeswaar tot burger.