De consument in binnen- en buitenland wil zo min mogelijk verpakkingsmateriaal om groeten, fruit, planten en bloemen. Enerzijds wil de handel best minder gaan verpakken maar anderzijds heeft dat verpakken ook een functie. Toch is het duidelijk dat de berg aan verpakkingen teruggedrongen moet worden maar wat zijn de initiatieven.
Groente en fruit congres
Het symposium ‘ondernemen in de tuinbouw’ is de invulling van het groente en fruit congres dat is uitgebreid met de sierteeltsector. Juist op gebied van verpakking kunnen zowel de sierteelt als de groente en fruitsector van elkaar leren. Het groente en fruit congres is een initiatief van Uitgeverij Misset en Vollegrondsgroente.net. Bij ‘Ondernemen in de tuinbouw’ is het vakblad bloemisterij als partner verbonden.
De bezoekers krijgen antwoord op vragen als:
- Welke consumententrends spelen er op het gebied van groente, fruit, planten en bloemen met betrekking tot verpakkingen?
- Wat is de marketingwaarde van verpakkingen?
- Verbetering in houdbaarheid door vernieuwde verpakkingsmaterialen
- De kosten versus opbrengsten van verpakkingsmateriaal
Aanmelden op www.vollegrondsgroente.net en www.gfactueel.nl
Programma
13.00 uur | Inloop en ontvangst op het marktplein Mogelijkheid om te netwerken onder het genot van koffie/thee |
13.30 uur | Welkomstwoord – Dagvoorzitter Jan Vullings, hoofdredacteur Groenten & Fruit |
13.35 uur | Plastic Harmen Spek, Innovation & Solution Manager Plastic Soup Foundation
|
14.05 uur | Subsessies – Innovatierondes Uitleg en verdeling naar de groepen |
14.20 uur | Innovatieronde 1 |
14.55 uur | Innovatieronde 2 |
15.25 uur | Pauze |
16.00 uur | Innovatieronde 3 |
16.35 uur | Brancheplan Duurzaam Verpakken GroentenFruit Huis 2019-2022 Daan van Empel, Programmamanager Voedselveiligheid & Duurzaamheid GroentenFruit Huis
|
17.05 uur | Plenaire spreker |
17.35 uur | Einde programma – Netwerkborrel |
Ondernemen in de Tuinbouw
Datum: 21 november 2019
Tijd: 13:00 – 18:00
Locatie: MeetINoffic, De Bleek 13, Woerden