Het product staat centraal op de nieuwe vakevent VEG. VEG vindt plaats op 20 en 21 juni 2018 in de onderzeebootloods in Rotterdam. De focus van de VEG beurs zijn groente en fruit helden. En zonder product geen helden. In de terminologie van de eventorganisatie is productleadership het uitgangspunt. Dus product voorop, het product als centrale trekker van de ontwikkelingen in de groente en fruit. En er zijn meer dan genoeg mooie producten. Aan mooie producten zitten gemotiveerde mensen die lef hebben en fantastische verhalen. Deze mensen zijn de groente en fruit helden en die krijgen de ruimte op de VEG. VEG is niet alleen een beurs maar staat ook voor verdieping en kennis. Verdieping vindt plaats in de vorm van workshops, seminars en netwerkbijeenkomsten. Ook zal er veel live cooking te zien zijn om de gebruiksmogelijkheden van groente en fruit te laten zien.
AGF Professionals
De doelgroep van de VEG beurs zijn professionals in de AGF. Daarbij heeft VEG de focus op het gespecialiseerde kanaal. Dat zijn zowel de groentespecialist, lokale retailer als de foodservice markt. En er is een belangrijker rol weggelegd voor zogenaamde ‘influencers’ Dat zijn mensen heel betrokken zijn met groente en fruit en die op één of andere manier in een positie zitten waarin ze veel aandacht krijgen. Deze aandacht komt ten gunste aan groente en fruit. Dat kunnen vloggers zijn maar ook koks, voedingsdeskundigen, columnisten enz. Deze influencers krijgen een rol op de VEG beurs.
Met deze insteek kiest VEG voor invulling die leunt op creativeit en lef. De verbondenheid van de founding fathers onderstreept zowel de lef als het productleadership. Van iedere productgroep in de groente en fruit is een founding father verbonden aan VEG. De founding fathers zijn allemaal bedrijven die laten zien lef te tonen in nieuwe producten of spannende concepten.
VEG is te omschrijven in de volgende steekwoorden:
Vers
Op VEG. draait alles om verse AGF producten. De mooiste groenten, fruit en noten vormen het kleuren en geuren palet. Bekende en minder bekende producten staan in de schijnwerpers. Van Aardbei tot Zeekraal. Van puur en onbewerkt tot gemakkelijk kant&klaar. Het verse product staat op het VEG. podium.
Trots
De ‘roots’ van VEG. liggen in het begin van de keten. Telers, importeurs, handel en verwerkers die trots zijn op hun mooie verse producten en achter de kwaliteit staan. Zij hebben veel te vertellen over deze producten en zijn er trots op. Die trots is de kroon op het werk van iedereen.
Smaak
Op VEG. ga je op smaakavontuur. Bekende koks werken met verse producten en tarten alle smaakpapillen. Ideeën die bezoekers gelijk kunnen toepassen binnen hun eigen bedrijf. Alle zintuigen worden geprikkeld: zien, voelen, ruiken, proeven en misschien wel horen.
Gezond
Mensen hechten steeds meer waarde aan gezonde voeding. Geen kunstmatige e-nummers maar puur natuur. Verse groenten en fruit spelen hierbij een cruciale rol. Wat maakt de producten gezond? Hoe pas je de producten toe om de gezonde stoffen te behouden? Of wat is het effect van een gezonde maaltijd op de zorgkosten?
Verhaal
Producten en hun merken vertellen een verhaal: over herkomst, teeltwijze of toepassing. VEG. biedt het nationale podium om deze verhalen uit te dragen aan een gespecialiseerd vakpubliek van groentespecialisten, koks, cateraars en andere belangrijke vers-ambassadeurs. Een belangrijke groep zijn de ‘influencers’, de bloggers, de vloggers, de dietisten, de foodies en journalisten. VEG. is hun inspiratiebron voor het consumentenverhaal.
Lef
Ondernemen is lef hebben. VEG. toont producten die soms lef vergen om ze te produceren, ermee te werken, te bereiden of te verkopen. VEG. staat voor durven vernieuwen, eigentijds en keuzes maken. Niet alleen voor de massa gaan maar geloven in een eigen koers. Zo kiest VEG. voor het gespecialiseerde kanaal, een spraakmakende locatie en voor activatie van bezoekers.
https://www.veg-event.nl
Founding Fathers
Peka
Nature’s Pride
Looye
Koppert Cress
Koppejan Noten
Groenten Fruithuis
Beekers Berries
ADN