Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst

Door Ulko Stoll / 5 november 2019

De jeugd van tegenwoordig zijn onze klanten van morgen. Maar wie zijn nu precies die jongeren. We hebben kreten als generatie Y en Z, maar het gaat niet om etiketten te plakken of mensen in hokjes te stoppen. Het gaat, om het maar eens in oude woorden te zeggen, om het bereiden van de doelgroep.  Wat houdt hen bezig en waarom. En dan wordt het stil, want wat weten we nu eigenlijk van jongeren af. We roepen dan dat ze op meer kanalen actief zijn en dat dit andere zijn dan waar de 50 plusser op te bereiken is. We denken dat thema’s als duurzaamheid en gezondheid hen aanspreken, maar waarom en in welke mate, dat weten we niet.
De vraag stellen is hem zelf beantwoorden. Om eerlijk te zijn, ik weet het niet. Ik ben me wel bewust dat daar wel verandering in moet komen.

NIMA FAM heeft vorig jaar de sectorstudie sierteelt van de Rabobank opgepakt en daar kwamen we tegen dat er een aantal ontwikkelingen gaande zijn. Wij hebben besloten om 2 keer per jaar een bijeenkomst te organiseren en daar een thema op te pakken. Op woensdagmiddag/avond 25 september a.s. doen we dat voor de derde keer. Het thema is dan jongeren. Daarbij willen we op drie vragen een antwoord geven door een expert uit te nodigen die op zo’n thema zijn kennis wil delen en visie wil geven.
Het eerste wat aan de orde komt is, wat weten we van de jongeren. De tweede vraag is, hoe communiceren jongeren en hoe kunnen we hen bereiken. De derde vraag is wat zijn succesvolle activiteiten waardoor jongeren bereikt zijn.
Wil je meer over jongeren weten, kom dan naar het Sierteelt Marketing Event in Bergschenhoek. Zeker weten dat dit event ook voor de foodmarketeer zeker de moeite waard is.  Meer over dit event is te lezen op  https://www.nima.nl/events/nima-fam-sierteelt-marketing-event-2/